Een paradijs! - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Hans en Marja Koster - WaarBenJij.nu Een paradijs! - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Hans en Marja Koster - WaarBenJij.nu

Een paradijs!

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Hans en Marja

12 Januari 2016 | Vietnam, Can Tho

Zondag 10 januari,

Na 3 dagen afzien, heb ik de juiste keus gemaakt door te kiezen voor Nguyen Shack Guesthouse, 16 km van de stad Can Tho.
T is 15:00 uur als we ons op ons terrasje in de hangmat installeren en genieten van de rust, de ruimte en de prachtige natuur. Wat een verademing!
N bamboo room met voor- en achterterras en wij hebben een gezamelijke toiletruimte. Alles fris en schoon dus das geen probleem.
Wij gaan hier 1,5 dag niksen...
Welverdiend na een week hectiek en op tijd leven. Maar ook dat had ik voor geen goud willen missen. Wat hebben we veel gezien! We kunnen hier wederom heel cheap een tour naar van alles boeken: heel leuk als je nog niets gezien hebt maar wij hebben t idee dat wij in herhaling zouden gaan vallen.

We slapen heerlijk s'nachts: een met de natuur en de snurkers in de aangrenzende kamers ( ja tis wat gehorig maar dat stoort niet: gewoon oordoppen indoen...). Ik slaap zo lang mogelijk zonder oordoppen omdat ik wil genieten van de geluiden uit de natuur; zo rustgevend!
We waren huiverig voor de muggen met zoveel water om ons heen, maar dat valt zooooo mee mits je een goede spray gebruikt! Zelfs Hans hoor ik er niet over...

Blijven niksen is moeilijk en we besluiten de volgende ochtend onze eigen tour te doen: de fietskes zijn allemaal weg dus we gaan gewoon lopen; no problem...
N uur zijn we weg geweest, Hans zn neus achterna. Langs t water, over n bruggetje en aan de andere kant weer verder, we zien wel waar we uitkomen..
Hans heeft van een bamboe een mooi spiesje gemaakt om eventueel brutaal gespuis de stuipen op t lijf te jagen. We hebben m niet nodig maar het geeft wel n veilig gevoel. Als we op een smal paadje tussen de bananenbomen belanden, gebruikt ie m even.
Tot onze verrassing komen we na een uur uit bij de loopbrug van ons guesthouse! Prachtige bloemen, allerlei fruit, lieve mensen die je uitnodigen om in hun tuin het fruit te proeven.

Terwijl ik later zit te schrijven, kijk ik op en ik zie dat de rivier ineens de andere kant op stroomt! Ook loopt ie meteen weer vol. Eb en vloed hebben zelfs hier midden in de Delta zijn invloed... hoe raar!

We hebben een buuf; van Griekse afkom, studeert medicijnen in China. We raken aan de praat. Iets wat je trouwens weer zo veel gemakkelijker in een guesthouse als dit doet! Ze vertelt over de Cobra Wine...ik had al een grote pot met zo'n beest erin op de balie bij de receptie zien staan maar ging ervan uit dat dat decoratie was..
Niet dus.. Tis een medicinaal drankje(45% alcohol): goed voor de botten , back-pain en de bloedsomloop. Ik denk: die zal er toch zeker wel verstand van hebben. Ik heb me een borrel in laten schenken, smaakt naar alcohol en muffe cobra. Volgens mij slaap ik vannacht als een slang in een emmer alcohol...

Helaas komen aan alle mooie dingen veel te snel een einde en voor we t weten zitten we dn 12e alweer in de bus naar HCM. We komen aan op een busstation dat we niet kennen; natuurlijk kunnen we er gewoon een taxi nemen naar ons hotel maar ik zie dat metertje al oplopen in de drukke stad; geen doorkomen aan. We kiezen dus voor de lokale bus (lijn2) naar de Ben Thanh Market. Voor nog geen dollar met zn tweeen!
Tis dat we de gang van zaken in Azie zo onderhand een beetje leren kennen: volgens de hordes taxichauffeurtjes zou er zeker geen bus naar de markt gaan.... nee hoor....


  • 12 Januari 2016 - 12:46

    Madelon:

    Wat is het toch een gevarieerd land: ik zie op jullie foto's allerlei dingen die wij niet tegengekomen zijn. Maar gelukkig ook een heleboel dingen die mij weer een beetje terughalen naar onze vakantie in Vietnam. In mijn hoofd ben ik voorlopig een tijdje elders.....

  • 12 Januari 2016 - 15:43

    Thea:

    Wat heerlijk om in zo'n mooie natuur te zijn. k heb nog n paar dagen bedenktijd...
    oja in 2009 waren die witte taxis spotgoedkoop!

  • 12 Januari 2016 - 23:03

    Colien:

    Ahhh, wat leuk om te lezen! Welk hotel was het 4-sterren-hotel in Can Tho eigenlijk? En heerlijk die dagen in het guesthouse. Slang eten, oké, maar slangenbloed of cobra-wijn, mwah, kan me voorstellen dat je het liever aan een ander overlaat. Zou je nog wat leuke restaurantjes tippen in HCMC. Nha Hang Ngon (adres: Pasteur 160) en Café Vasco's (adres: Duong Hai Ba Trung = leuk hofje met meerdere restaurantjes). Verder lekker broodjes eten en zo bij Tous les Jours Bakery, tegenover Ben Thanh Market de straat in (maar eerst maar eens over zien te steken vanaf de markt :) !). Geniet van HCMC en dan door naar de kust, toch?

  • 13 Januari 2016 - 11:24

    Joep Dingemans:

    Ha beiden, wat leuk allemaal om te lezen. En zo herkenbaar. Het lijkt aan de hand van jullie verhalen en foto's nog zo kort geleden. Geniet nog maar lekker verder.

  • 14 Januari 2016 - 12:32

    Fleur Willemsen:

    Marja, Leuk om je verhalen te lezen. Wat een bijzondere ervaringen! Geniet nog van deze mooie reis! Groetjes, Fleur

  • 17 Januari 2016 - 18:48

    Rianne:

    wat een avonturen! mooi verwoord weer...X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hans en Marja

Actief sinds 20 Dec. 2015
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 5424

Voorgaande reizen:

03 Januari 2016 - 31 Januari 2016

Op pad in Zuid-Vietnam

Landen bezocht: