gezonde spanning.... - Reisverslag uit Best, Nederland van Hans en Marja Koster - WaarBenJij.nu gezonde spanning.... - Reisverslag uit Best, Nederland van Hans en Marja Koster - WaarBenJij.nu

gezonde spanning....

Blijf op de hoogte en volg Hans en Marja

29 December 2015 | Nederland, Best

T aftellen is begonnen....in huis ontstaan stapeltjes en "niet vergeten" lijstjes. Nog een paar dagen werken en dan nog 3 nachtjes slapen....

Net voor de laatste keer gesport met Diny; tot in februari.....Hoe ver klinkt dat weg!

Ons reisplan ziet er als volgt uit:
We starten onze reis in HCM. Daar blijven we 4 nachten. Vandaaruit gaan we een georganiseerde 3 daagse cycling-tour doen met Shinbalo tours. Ons grupke bestaat tot op heden uit 4 personen. Dat dat zo maar mag blijven. Liever fietsten we op eigen houtje maar we beseffen heel goed dat we dan bij lange na niet zien wat we georganiseerd wel beleven.
Onze fietsdagen zouden eindigen in HCM maar we blijven in Can Tho( ligt in Mekong Delta) achter. Dat was gelukkig geen probleem, de derde dag zouden we hier toch zijn.
We overnachten dan 2 nachten in een bamboe bungalow op het platteland net buiten Can Tho. Lekkere dunne wandjes: ik hoop dat we niemand uit zijn slaap gaan houden daar!
Dan heb ik 1 nacht nog niet geboekt omdat ik me nog niet goed kan orienteren op de afstanden en de reistijden. Ik zou graag vanuit de Mekong Delta naar Tay Ninh (Cao Dai tempel) willen reizen: daar de ochtendmis van 6:00 uur meemaken en vandaaruit naar Mui Né afreizen. Maar t kan evengoed iets anders worden...
Mui Né: daar hebben we voor 3 nachten een luxe resort aan zee geboekt: een mens moet zichzelf af en toe verwennen...
Daarna gaan we t binnenland in. Eerst Di Linh (Juliets Villa): kleinschalig (4 kamers) en een zwembadje in de middle of nowhere tussen de bergen. We zijn er 4 nachten en dan reizen we door naar Dalat waar we in Pink House Villa verblijven voor 3 nachten en eigenlijk alleen maar omdat we er een tour willen doen met Mr. Rot. Dat kan alleen als je slaapt in zijn guesthouse. Ik lees op internet: In my time traveling many countries I have done many tours, but none have been authentic and memorable as with Mr Rot, this was not just a tour but a true life experience..
Dat belooft wat!!!

Vanuit Dalat vliegen we naar Danang: dat scheelt veel reistijd. En, ik wil er nog niet aan denken, dan breekt onze laatste week alweer aan in ons eigen huis in Hoi An. Geboekt via AirBNB ...

Vandaaruit vliegen we naar HCM om te beginnen aan de terugreis naar Nederland.

Ik ga schrijven want hoe heerlijk is het om later terug te kunnen lezen en weer lezen. Opnieuw beleven...........

Wordt vervolgd!

• 29 December 2015 - 22:36

Hermine:

Een hele fijne vakantie toegewenst. We kijken al uit naar de reisverslagen.
    Groetjes Hermine en de rest :o)

• 29 December 2015 - 22:47

Thea:

N prachtig reisschema! K volg je het weer. Misschien kom je Joep en Rene nog tegen. Wie weet. René vertrekt 17 januari. Ze gaan nog 2 weken weg uit kampot.
    Goeie jaarwisseling en zet um op daar in het verre oosten!!
    groetjes thea en rené

• 29 December 2015 - 23:15

Noud Smits:

Wat een avontuurlijke tocht. Wij zien uit naar jullie verslaglegging en wensen jullie oneindig veel reisplezier.

• 30 December 2015 - 09:45

Rianne:

een druk reisschema maar leuk! jullie zullen weer heel wat gaan beleven..
    een goede reis alvast en geniet ervan X jans

• 30 December 2015 - 14:40

Madelon:

Ooooh Marja en Hans: en wij gaan lezen en meebeleven. Heel benieuwd hoe het wordt. HCM, Da Nang en Hoi An zijn wij ook geweest, maar de rest....
    Héél veel plezier, ook met de voorbereidingen. En sterkte met de laatste loodjes op het werk.

• 30 December 2015 - 16:47

Ans Van Hoorn:

Heel veel plezier, wat een mooie tocht, jullie zullen zeker genieten, ik vind Vietnam een van mijn mooiste bestemmingen waar ik ook geweest ben. Hoi An is ook geweldig, hebben wij 2 weken gezeten. Liefs Ans

• 30 December 2015 - 21:36

Annie:

Hans en Marja
    Heel veel plezier en we wachten weer met smart op jullie verhalen.
    Groetjes Annie en Gerrie

• 30 December 2015 - 21:53

Anoek:

Marja en Hans,
    Geniet samen in het prachtige Vietnam! Ik lees weer mee.
    Fijne jaarwisseling, maar jullie nieuwe jaar begint in elk geval goed;-)

Tot volgend jaar!

• 30 December 2015 - 22:53

Kim:

Heel veel plezier en een mooie, onvergetelijke reis... Wauw!

Fijne jaarwisseling en tot gauw!

Liefs,

Kim

• 31 December 2015 - 08:26

José Van Uden:

Hans en Marja , wat een prachtige reis gaan jullie weer maken. Heel veel plezier en een fijne jaarwisseling. Ik ga jullie reisverslagen met belangstelling volgen.

• 31 December 2015 - 12:00

Henny Kanen:

goede reis !

• 01 Januari 2016 - 16:38

Colien:

Hé, leuk! Een hele goede reis! Waar zitten jullie in HCMC? In verband met eventuele restaurant-tips? Ga genieten, Marja en Hans, en ik ga jullie volgen!

• 04 Januari 2016 - 10:15

Lia:

Spannendddddd

• 04 Januari 2016 - 23:05

Lot:

Heel erg veel plezier en geniet van het moois en veel foto's maken.